Cytaty Salvador Dali

Cytaty Salvador DaliCytaty Salvador Dali

„Lubię czytać tylko to, czego nie rozumiem. Nie rozumiejąc, mogę wymyślić najróżniejsze interpretacje.”


„To, że ja sam nie pojmuję sensu moich obrazów, kiedy je maluje, nie znaczy, że go nie mają.”


„Jedyna różnica między mną a szaleńcem to fakt, że nie zrobiłem nic szalonego.”

Cytaty Salvador Dali



  • „Jaką cudowną rzeczą jest oko! Swoje uważam za prawdziwy miękki aparat fotograficzny, który robi zdjęcia nie świata zewnętrznego, lecz mojej najtwardszej myśli i myśli jako takiej.”


„Kobieta jest boskim źródłem ogłupienia mężczyzny.”

Cytaty Salvador Dali

„Jedyne, co odróżnia mnie od wariata, to fakt, że nim nie jestem”



„Osły życzyłyby sobie, abym sam dostosował się do rad, jakich udzielam innym. To niemożliwe, ponieważ ja jestem całkiem odmienny…”

Cytaty Salvador Dali


„Niebo jest dokładnie pośrodku piersi człowieka, który ma Wiarę.”


„...jedyną rzeczą, której świat nigdy nie będzie miał w nadmiarze, jest przesada.”


„Istoty bez wyobraźni odczuwają potrzebę odbycia podróży dookoła świata albo oczekiwania na wojnę europejską, żeby móc sobie wyobrazić piekło. Mnie wystarczyło pozostać tam, gdzie byłem i natknąć się na smarka, w dodatku na smarka jedynie domniemanego.” 

0 komentarze:

Prześlij komentarz